Every human being on earth, has the right to dream freely. Including, bastards, alcoholics and even idiots.

Melaba!

Bu blog'un yazarı, bu blog'la ilgili hiç bir şey vaad etmediği gibi, eşek sıpasının da tekidir. Bi hayrını görmezsiniz. Yaralı parmağa işemez yani. O derece...



Yıllar önce izlemiştim bunu. Takip ettiğim bloglardan birinde tekrar görünce bi acaip oldum. Yazıyim dedim.

Evet artık buranın adı İstanbul'dur. Bakın ben asla milliyetçi biri değilim. Yani o bildiğiniz "Since 1453" tribinde, kafatasçı adamlarla uzaktan yakından alakam olmaz. Tanıyan tanıyor zaten. Ama bu kadar güzel bir şehrin, benim memleketimde olması da hoşuma gidiyor be abi. Artislik yapmak istemiyorum(ya da istiyorum len) ama Avrupa'nın da 3-5 şehrini görmüş bir insan olarak söylüyorum, coğrafi olarak İstanbul'un yanına bile yaklaşabilecek bir şehir görmedim. Paris'i, Roma'sı, Barcelona'sı. vs vs.. Şehrin ortasından deniz geçiyo ya, ötesi var mı? 5 dakikada Avrupa'dan Asya'ya geçme olayını saymıyorum bile. Zaten gereksiz lan. Kime göre Asya, kime göre Avrupa arkadaşım. Bize Avrupa'nın sınırlarını taaa Ural Dağlarına kadar falan diye öğretmişlerdi. Yok burda öyle bi dağ.

Boşver onları, bi kere adı çok güzel. İstanbul. Söyleyince senin de hoşuna gitmiyo mu? İS-TAN-BUL. Bi Roma de mesela.. I-ıh. Paris.. I-ıh. Nerden geliyomuş ismi, onu da araştırdık. Aslen İstinpoli. Şehirde, şehire demek. Eski zamanlarda nüfus az olduğundan insanların çoğu İstanbul'da bulunurmuş. Bu nedenle de İstanbul'a isim vermek yerine sadece "Şehir" derlermiş.

Ben severim böyle şeyleri, diğer isimlerinden bazılarının da anlamlarını araştırdım;

Asitane : Büyük geçit, kapı anlamına geliyor ama, buradaki kullanımı, Devletin Eşiği.
Constantinopole: Konstantin'in şehri demek. Eski Bizans Hükümdarı Konstantin'e ithafen.
Tsarigrad: Çarın Şehri
Dersaadet: Saadet ve mutluluğun kapısı
Byzantium: İsminden belli zaten, Bizans demek.

N'oolursa olsun. Dünya'nın en güzel şehri İstanbul'dur. Biz güzel baktık, bakamadık orası ayrı. Ama eğer ki, taaa 1800'lerde Paris'i, Roma'yı tasarlayıp, planlayan adamların eline geçseydi, şu an nasıl bir şehir olurdu diye düşünmeden de edemiyor insan. Şu an 1 güzelse İstanbul, Cumhuriyet'ten sonra adam gibi planlamayla, yerleşmeyle, mimariyle inşa edilseydi, eminim 100 güzel olurdu. Bunu sadece Beyoğlu'nda, Taksim'in Pera taraflarına giderek anlayabilirsiniz. Taksim'deki ve Pera'daki binaların çoğu(Atlas Pasajı vs.) Fransız eseridir.

Ululardan Ulu Önder Mustafa Kemal'de Harbiye'de öğrenciyken genellikle Pera civarında arz-ı endam edermiş, devre arkadaşlarıyla.

0 responses to "İSTANBUL"

Leave a Reply

Blog Widget by LinkWithin