Every human being on earth, has the right to dream freely. Including, bastards, alcoholics and even idiots.

Melaba!

Bu blog'un yazarı, bu blog'la ilgili hiç bir şey vaad etmediği gibi, eşek sıpasının da tekidir. Bi hayrını görmezsiniz. Yaralı parmağa işemez yani. O derece...


Bi sitede görmüştüm. Amerika'da hangi mühendis ne kadar kazanıyor diye. Bizim umut ettiğimiz, "Ulan şu paraya girsem iyidir lan!" dediğimiz maaşları nerdeyse 2'ye, 3'e katlıyodu. Dün bi daha gördüm aynı sıralamayı. Biraz araştıriyim dedim. Örneğin Amerika'da Endüstri Mühendisi ne kadar kazanır, Makine Mühendisi ne kadar kazanır? Altta veriyorum sonuçları, yanlız hemen konsolosluklara koşmayın, büyük ihtimal bizim diplomalar orda geçmez..


Makina Mühendisi - 63000$
Elektrik Mühendisi - 63000$
Yazılım Mühendisi - 75000$
İnşaat Mühendisi - 58000$
Elektronik Mühendisi - 74000$
Sistem Mühendisi - 77000$
Üretim Mühendisi - 54000$
Network Mühendisi - 67000$
Endüstri Mühendisi - 72000$

Bu maaşlar yıllık bazda tabi ki. Ne eder işte, böl 72000'i 12 ye. Ayda 6000$. Aşağı yukarı 9000 TL. Türkiye'de bu parayı kazanan adama Arşidük gözüyle bakıyolar lan. Aylık bi de. Her ay 9 geliyo. Düşünsene bi, her ay 9 hesabında. Takıyosun kartı, hooop dokuz. Her ay dokuz. Ulan biz ayın 7'si olsun, 180 lira kredi yatsın, rahat rahat iki bira içeriz diye seviniyoruz, adamlar bir aylık maaşa Tekel Bayii açıyolar. Vay adaletini...

Başka mesleklere de baktım, hazır elim değmişken.

Eczacı - 110000$
Anestezist - 310000$(anasının gözü)
Avukat - 85000$
Polis - 45000$
İtfaiyeci - 40000$
Lise Öğretmeni - 50000$

Eğer ki bunlar doğruysa, vah benim babama. Adam 35 yıllık eczacı lan. Söylemiyim neyse, morali bozulmasın.

Merdivenin üst tarafına bakmış oluyoruz biraz ama, "Ulan neden olmasın? O düdükler kadar mühendisim ben de." diye düşünüyo insan.

Neyse, ben zaten çok büyük adam olup, Dünya'yı kurtaracağım için, para benim için ikinci, hatta üçüncü planda kalıyo.

Bu arada, Amerika Konsolosluğu'nun telefonu kaçtı lan? Benim bi arkadaşa lazım da...

0 responses to "Ulan Amerika'ya mı gitsek?"

Leave a Reply

Blog Widget by LinkWithin